زمان مطالعه: 5 دقیقه

نحوه نگهداری مسواک

مشاهده فیلامنت مسواک در لیوان

مسواک ها باید به صورت صحیح نگهداری شوند تا بتوانند پلاک ها را از بین ببرند و به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک کنند. نحوه نگهداری مسواک از نظر حفظ پاکیزگی برای مراقبت از دهان شما حیاتی است. نکات زیر را برای نحوه نگهداری مسواک در خانه و در حین سفر مطالعه کنید تا مسواک شما در حفظ سلامت دهانتان مؤثرتر باشد.

از محافظ های ساخته شده برای مسواک (قاب مسواک) یا جامسواکی مناسب استفاده کنید

بهترین راه نحوه نگهداری مسواک استفاده از محافظ مسواک یا جامسواکی است که برای این منظور ساخته شده است. لازم به ذکر است که استفاده از وسایل خانگی مانند کیسه های پلاستیکی، تکه های دستمال کاغذی توالت یا فویل مناسب این کار نیست. محافظ مسواک هایدنت که دارای سوراخ‌های هوا برای اطمینان از خشک شدن مسواک است، مانند سایر پوشش‌های موقت به فرچه مسواک شما آسیب نمی‌رسانند و به عنوان بهترین گزینه برای حفاظت از مسواک پیشنهاد می‌گردد.

مسواک خود را کاملاً خشک نمایید

هوا برای خشک شدن مسواک ضروری است. ممکن است این تصور را داشته باشید که تهیه پوششی محکم برای مسواک یا پنهان کردن آن ها در کابینت یا کشو، آن ها را از باکتری ها دور نگه می دارد. با این حال، اگر هوای کافی برای خشک کردن مسواک وجود نداشته باشد، ممکن است باکتری‌های بیشتری در فرچه مرطوب مسواک رشد کنند. کابینت ها یا کشوها می توانند مکان های مناسبی برای نگهداری مسواک‌ها باشند تا زمانی که هوای کافی برای خشک کردن آن ها پس از استفاده وجود داشته باشد.

مزایا و معایب ایمپلنت دندان

نحوه نگهداری مسواک طی مسافرت

قبل از اینکه به سفر بروید، یک درپوش مسواک مسافرتی یا یک جامسواکی قابل حمل تهیه کنید تا از برخورد سر مسواک با سایر محتویات کیف مسافرتی خود جلوگیری کنید. با این حال، مسواک را برای همیشه به این شکل نگهداری نکنید. حتی اگر به طور مکرر هم از مسواک استفاده نشود، باکتری ها در آن رشد می کنند. هر مسواک، اعم از مسافرتی یا غیرمسافرتی، هر سه ماه یک بار باید تعویض گردد.

در حال شستشوی مسواک زیر شیر آب

جامسواکی خود را کجا باید نگه دارید؟

جامسواکی خود را دور از توالت و سینک روشویی قرار دهید. آیا می دانستید که شستشوی توالت و سیفون کشیدن می تواند سبب ایجاد آئروسل کند و میکروب ها را در هوا پخش کند؟ بستن درب توالت می تواند کمک کننده باشد، اما دور نگه داشتن مسواک از توالت تا حد امکان می تواند تعداد باکتری هایی را که ممکن است روی مسواک پخش شوند کاهش دهد.

دور نگه داشتن مسواک از سینک روشویی نیز می تواند آن ها را بهداشتی تر نگه دارد. هنگامی که از سینک روشویی برای شستشو استفاده می کنید، ممکن است آب، صابون و باکتری ها روی مسواک شما پاشیده شوند. یک مکان خوب دور از توالت و تا جایی که می توانید دور از پاشش آب پیدا کنید. می توانید یک جامسواکی دیواری یا یک جامسواکی درب دار (تا جایی که جریان هوای کافی برای خشک کردن مسواک وجود داشته باشد!) تهیه کنید یا از کابینت دارو استفاده کنید.

از استعمال مسواک مشترک خودداری کنید

اطمینان حاصل کنید که هر یک از اعضای خانواده از مسواک اختصاصی خود استفاده می‌کنند تا مسواک دیگری را با مسواک خود اشتباه نگیرید! حتی مسواک هایی که مرتباً تمیز می شوند نیز نباید در بین افراد متعدد استفاده شوند، زیرا خطر عفونت را افزایش می دهند. مسواک ها را نیز دور از یکدیگر نگهداری کنید تا باکتری ها نتوانند در بین مسواک ها پخش گردند.

راهنمای خرید نخ دندان

جامسواکی خود را مرتباً تمیز کنید

مسواک و جامسواکی خود را مرتباً تمیز نمایید. تمیز کردن مرتب آن ها باعث می گردد مسواک شما از گرد و غبار، میکروب ها و خمیردندان خشک شده پاک شود. بسته به جامسواکی، می توانید آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، با دستمال های ضدعفونی کننده پاک کنید یا از آب و صابون استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید که تمیز نگه داشتن مسواک به مراقبت از دهان شما نیز کمک می کند. بهداشتی ترین راه برای نگهداری مسواک این است که آن را در یک جامسواکی تمیز نگه دارید که جریان هوا بتواند مسواک را خشک کند و توسط میکروب‌های دستشویی آلوده نشود. نگهداری از مسواک، نگهداری آن به روش بهداشتی و تمیز کردن جامسواکی از تجمع باکتری ها جلوگیری می کند و به فرچه مسواک نیز آسیب نمی رساند.

مسواک هایدنت