زمان مطالعه: 5 دقیقه

در حال مسواک زدن

ممکن است فکر کنیم که باز گذاشتن شیر آب در حین مسواک زدن تأثیری در صرفه جویی در مصرف آب ندارد، اما آیا می دانستید که با بستن شیر آب می توانید در هر بار مسواک زدن تا 64 فنجان آب آشامیدنی صرفه جویی کنید؟ آب یک منبع محدود است. با توجه به گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA)، اگرچه 70 درصد از سطح کره زمین با آب پوشیده شده است اما کمتر از 1 درصد از آن قابل شرب است. به علاوه، با افزایش جمعیت مقدار آب موجود ثابت مانده و در نتیجه محدودتر می شود. به همین دلیل یافتن راهکارهایی در زندگی روزمره برای صرفه جویی در مصرف آب حیاتی است. یک راهکار ساده، کاهش مصرف آب هنگام مسواک زدن است!

فواید صرفه جویی در مصرف آب

صرفه جویی در مصرف آب نه تنها برای کره زمین، بلکه برای دارایی و سرمایه شما نیز مفید است. صرفه جویی در مصرف آب به بازگرداندن آن به جامعه و محیط زیست کمک می کند و از این رو، قبض آب شما را نیز کاهش می دهد. اگر به جای آب شرب از آب چاه استفاده می کنید، به حفظ سطح آب کمک می کنید. بنابراین، چرا یک اقدام کوچک و در عین حال تأثیرگذار محیطی را به روال مسواک زدن روزانه خود اضافه نکنید؟

در اینجا پنج راهکار (آسان) برای این که چگونه می توانید در هنگام مسواک زدن صرفه جویی در مصرف آب را انجام دهید بیان می شود.

خواص نمک برای سلامت دندان

در حال شستشوی دهان و دندان

نکات صرفه جویی در مصرف آب:

  1. فقط هنگام آبکشی شیر آب را باز کنید: ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید چیست؟ هنگام مسواک زدن آب را ببندید! سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA) گزارش داده است که اگر آب را در حین مسواک زدن جاری و باز نگه دارید، هر بار که دندان های خود را تمیز می کنید، تا چهار گالن آب مصرف می کنید. اگر دو بار در روز مسواک بزنید، تا هشت گالن در روز، بیش از 200 گالن در ماه و بیش از 2400 گالن در سال آب مصرف می کنید. ابتدا از آب شرب برای خیس کردن مسواک خود استفاده کنید (یا اصلاً آن را خیس نکنید)، سپس هنگام شستشو دوباره آب را باز کنید. با انجام این اقدام کوچک، هم دندان های خود را تمیز کرده و هم به محیط زیست کمک کرده اید!
  2. از یک عدد لیوان استفاده کنید: اگر از دستان خود به عنوان فنجان برای نوشیدن از شیر آب استفاده می کنید، خود و منبع آب را به صورت بالقوه در معرض خطر قرار می دهید. دست‌های شما ممکن است حاوی میکروب‌هایی باشند که آن‌ها را بلعیده و آب جاری که روی دست‌هایتان می‌ریزد هدر برود. یک راه حل آسان، استفاده از لیوان قابل استفاده مجدد است. حتی پس از مدتی ممکن است متوجه شوید که نیازی به استفاده از تمام آب فنجان هم ندارید.
  3. آب را به طور کامل مصرف کنید: گاهی اوقات، وقتی دندان‌هایمان را مسواک می‌زنیم، اصلاً به هدررفت آب توجه نمی کنیم عنوان مثال، گاهی بعضی از ما شیر آب را باز می‌گذاریم تا به دمای مشخصی (گرم یا سرد) برسد. یکی از نکات صرفه‌جویی در مصرف آب این است که آن را جمع کرده و برای آبخوری حیوانات خانگی یا برای گلدان های خود استفاده کنید، یا آن را در یخچال نگهداری کرده تا پس از سرد شدن آن را بنوشید. اگرچه ممکن است بیش از حد افراطی به نظر برسد، اما از اسراف آن آب جلوگیری می شود؛ بنابراین ارزش آن را دارد که یک عادت جدید ایجاد کنید!
  4. بررسی نشتی ها: مسواک زدن دندان ها می‌تواند زمان خوبی برای بررسی سینک روشویی باشد تا ببینید آیا شیر آب یا لوله های زیرین نشتی دارند یا خیر. سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) گزارش می‌دهد که نشت‌های خانگی می‌توانند تقریباً 900 میلیارد گالن آب را در این کشور هدر دهند – بنابراین فقط چند قطره نشتی در روز از یک شیر آب می‌تواند صدها گالن را در سال هدر دهد. اگر بعد از بستن شیر آب متوجه چکه‌هایی شدید، باید شیر آب را تعمیر کنید.
  5. لوله کشی خود را بررسی کنید: در نهایت، ایده خوبی است که شیرهای قدیمی خانه خود را با شیرهای جدیدتر و سازگار با آب جایگزین کنید. طبق گفته شرکت‌های بین المللی لوله کشی، شیرآلات مدرن‌تر دارای گواهی عملکرد هستند و معیارها و استانداردهای کارآیی آب و عملکرد تعیین‌شده توسط سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA) را دارا می باشند. بنابراین اگر شیر آب جدیدی را در نظر دارید، به برچسب آن نیز توجه کنید.
روش بازیافت مسواک

همه ما عاداتی داریم که به ندرت به آنها می‌اندیشیم، مانند زمانی که شیر آب سینک را در حین مسواک زدن باز نگه می‌داریم. لذا با انجام یک تنظیم ساده و بستن آن، گامی معنادار برای صرفه جویی در مصرف آب برای خانه، جامعه و آینده خود برداشته ایم.