زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازیافت مسواک

هر انسان در طول زندگی خود به طور متوسط 300 عدد مسواک را دور می اندازد. علاوه بر تعویض روتین سه یا چهارماهه مسواک، عواملی مانند ابتلا به بیماری‌ها یا شروع علائم ساییدگی، می‌تواند سبب افزایش تعداد مسواک های استفاده شده شود.

بازیافت مسواک

مسواک‌هایی که به محل دفن زباله‌ها ارسال می‌شوند، نه تنها می‌توانند به محیط زیست آسیب بزنند، بلکه تولید مسواک‌های جدید نیز می‌تواند منجر به آلودگی آب وهوا شود. اگر به دنبال راهی هستید که بتوانید با مراقبت روزمره از دهان خود به محیط زیست نیز کمک کنید، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش تولید کربن بدون به خطر انداختن سلامت دهان و دندان خود انجام دهید.

چرا باید مسواک خود را بازیافت کنید

مسواک ها شکل‌ها و اندازه های مختلفی دارند. دسته های ساخته شده از جنس پلاستیک (پلی­ پروپیلن)، فرچه پلاستیکی و قطعات لاستیکی نرم، اجزای معمولی یک مسواک مدرن هستند. متأسفانه، هیچ یک از این مواد زیست تجزیه پذیر نیستند، لذا اگر به درستی دفع نشوند ممکن است سال ها طول بکشد تا تجزیه شوند.

در فرآیند بازیافت، مواد استفاده شده در مسواک ها به محصولات جدیدی تبدیل می شوند که نیاز به مصرف منابع طبیعی را کاهش می دهد و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود که این اقدام همچنین منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نیز می گردد.

بازیافت مسواک قدیمی

چگونه مسواک خود را بازیافت کنیم

می‌توانید تیوب های خمیردندان و مسواک‌هایی را خریداری کنید که از مواد بازیافتی یا قابل تجزیه مانند بامبو یا چوب ساخته شده‌اند. برند هایدنت سعی بر این داشته است تا با استفاده از مواد زیست تخریب پذیر درتولید دسته مسواک به فرایند تجزیه مواد و حفاظت از محیط زیست کمک کند (قابل ذکر است که در تولید مسواک های اکوکل (Eco-coal) و اکوسنستیو (Eco-sensitive) هایدنت از مواد زیست تخریب پذیر استفاده می‌شود)

آموزش روش صحیح نخ دندان کشیدن + آموزش تصویری

اما چگونه می‌توانید مسواک ساخته شده از پلاستیک را بازیافت کنید؟

  • با مرکز بازیافت محلی خود تماس بگیرید تا ببینید آیا آن ها مواد پلاستیکی شما را می پذیرند یا خیر.
  • فروشگاه های مواد غذایی محلی ممکن است از طریق برنامه های خود مسواک های استفاده شده را بپذیرند.
  • مسواک های قدیمی خود را برای کارهای خانگی مانند شستشوی کف و صیقل دادن جواهرات استفاده کنید.

دفعه بعد که مسواک قدیمی خود را دور انداختید، این نکات را در نظر بگیرید و بهترین راهکار را برای خود انتخاب کنید. تغییرات کوچک در مراقبت روزمره از دهان می تواند منجر به کاهش اثرات زیست محیطی شما شود.

مسواک نو و فرسوده و کهنه