زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حال مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

اگرچه سال‌ها است که دندان‌هایمان را مسواک زده و نخ دندان می‌کشیم، اما وقتی متوجه شویم که این کار را به درستی انجام نمی‌داده‌ایم شگفت‌زده می‌شویم. به عنوان مثال، آیا می­دانستید که مسواک زدن صحیح حداقل دو دقیقه طول می کشد؟ بیشتر بزرگسالان مدت مسواک زدنشان زیر 2 دقیقه می‌باشد.

این چهار مورد بهترین و راحت‌ترین روش­هایی هستند که به شما کمک می‌کنند چگونه از دهان، دندان و لثه‌های خود مراقبت کنید:

  1. حداقل دو بار در روز، مخصوصاً اول صبح و آخر شب قبل از خواب، با خمیردندان حاوی فلوراید به مدت دو دقیقه (حداقل) مسواک بزنید.
  2. هر روز نخ دندان بکشید– معمولاً قبل از خواب.
  3. تعداد دفعات مصرف میان وعده ها را در روز محدود کنید.
  4. هر 6 ماه یکبار برای معاینه دهان و تمیز کردن حرفه ای دندان هایتان به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
آموزش روش صحیح مسواک زدن به صورت مرحله به مرحله

آموزش روش درست استفاده از نخ دندان و مسواک زدن

تحقیقات نشان می­دهند که غذاها و نوشیدنی­های اسیدی در وعده های غذایی باعث نرم شدن مینای دندان شما می­شوند. همچنین، مسواک زدن دندان ها بلافاصله پس از مصرف غذاها و نوشیدنی های اسیدی احتمال سایش و فرسودگی مینای دندان را افزایش می دهد. برای جلوگیری از سایش دندان ها، بلافاصله پس از خوردن یا آشامیدن، آب بنوشید یا با آب دندان های خود را شستشو دهید. توصیه می­شود حداقل 30 دقیقه پس از خوردن غذاها یا نوشیدن نوشیدنی ­های اسیدی از مسواک زدن خودداری نمایید یا بهتر است که قبل از مصرف این خوراکی ها مسواک بزنید.

راهنمای خرید مسواک: انواع، ویژگی‌ها و نکات خرید

استفاده از مسواک های هایدنت دو بار در روز به مدت حداقل دو دقیقه به از بین بردن ذرات غذا و پلاک ­های دندانی که به مرور زمان به دندان ­ها و لثه ­ها آسیب می­رسانند، کمک می کند. همچنین، استفاده روزانه از نخ دندان‌ های هایدنت به حذف مواد غذایی که در شکاف بین دندان ها گیر کرده اند و همچنین پلاک ها که در صورت پایدار بودن می­توانند به شدت بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر بگذارند، کمک خواهد کرد.

برای تحقق زمان مسواک زدن، سعی کنید از کرونومتر یا زمان­سنج استفاده نمایید. برای مسواک زدن صحیح دندان‌هایتان، از حرکت‌های رفت و برگشتی کوتاه و ملایم استفاده کنید، توجه بیشتری به خط لثه، دندان‌های پشتی و نواحی اطراف پرشدگی‌ها، روکش‌ها، ایمپلنت‌ها یا سایر ترمیم‌ها داشته باشید. روی تمیز کردن کامل هر بخش به صورت زیر تمرکز کنید:

  • سطوح خارجی دندان­های بالا و سپس دندان­های پایین را تمیز کنید.
  • سطوح داخلی دندان­های بالا و سپس دندان­های پایین خود را تمیز کنید.
  • سطوح جویدنی تمام دندان­ها را تمیز کنید.
  • برای خوشبوتر شدن دهان، حتماً حداقل یک بار در روز روی زبان خود مسواک بکشید.

    آموزش روش صحیح مسواک زدن