زمان مطالعه: 2 دقیقه

BPA بیسفنول آ در چه محصولاتی وجود دارد؟

تاکنون احتمالا بر روی ظرف های نگهدارنده غذا، وسایل پلاستیکی،وسایل ورزشی نظیر قمقمه آب، شیشه شیر کودک، ابزار پزشکی، دندانپزشکی و … برچسب BPA Free (فاقد BPA)،همانند یا شبیه شکل برچسب های زیر دیده باشید.

بیسفنول آ فاقد bpa یی پی ای فری چیست؟

بیس فنول Bisphenol A) A یا به اختصار BPA) از چه زمانی و از کجا بوجود آمده است؟

یسفنول آ یا BPA ترکیبی از مواد آلی است و شامل دو گروه فنول می باشد. BPA برای اولین بار در سال 1891 شناخته شده است. بیسفنول آ از تغلیظ استون بدست آمده و این واکنش توسط اسید کاتالیز می گردد.

بیسفنول آ با بدن شما چه می کند؟

بیسفنول آ ماده شیمیایی است که در تولید بطری‌های پلاستیکی پلی کربنات استفاده می شود. BPA در کاغذهای حرارتی که در صندوق‌های فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده می‌شود، BPA از طریق پوست نیز جذب بدن می‌شود.
با توجه به تحقیقات انجام شده دانشمندان، قرار گرفتن در معرض دوز پایین BPA انسان را با مشکلات قلبی عروقی، از جمله بیماری عروق کرونر قلب، آنژین، حمله قلبی، فشار خون بالا و بیماری عروق محیطی درگیر می کند.

فاقد BPA یا BPA Free به چه معناست؟

احتمالا با خواندن این مطلب خودتان فهمیده اید که اگر روی ظرف یا هر چیزی که برچسب فاقد BPA نوشته باشد یعنی فاقد مواد مضر بیسفنول آ می باشد و با خیال راحت می توانید استفاده کنید و از مضرات ماده شیمیایی مضر BPA در امان باشید.

چگونه زمان شیردهی مادر را تعیین کنیم؟

 

در صورت تمایل می توانید در مورد اصطلاحات و تعاریف ، فود گرید و سیب سلامت مطالب زیر را مطالعه نمایید:

تعاریف و اصطلاحات در KKT

اصطلاحات و تعاریف