زمان مطالعه: 4 دقیقه

بهترین زمان تعویض مسواک

اگر با جست‌ و جوی عبارت «بهترین زمان تعویض مسواک یا چرا باید مسواک را تعویض کنیم» در اینترنت به این صفحه رسیدید، خوش آمدید! می توانیم فقط یک دقیقه وقت گذاشته و اظهار تأسف کنیم یا به عنوان بزرگسال مسئولیت کارهایی که قرار است انجام دهیم را پذیرفته و آن ها را گام به گام انجام دهیم. آیا همه ما هر روز به طور جدی از نخ دندان استفاده می کنیم؟ آیا هر سه ماه یکبار مسواک خود را تعویض می کنیم؟ آیا اصلا این امور را در اولویت قرار می دهیم؟

دسته مسوک هایدنت

 بله، در این مقاله به شما توصیه می‌کنیم تا مسواک هایدنت خود را هر دو تا چهار ماه یکبار (و حتی زودتر اگر مسواک ساییده و فرسوده شود) تعویض کنید؛ دلایل آن در زیر آمده است:

1) جرم ها یا میکروب ها

قرار بر این است که مسواک شما باکتری ها را از دهان شما پاک کند و این موضوع کاری بسیار کثیف و آلوده به شمار می آید. شما نه می خواهید این کار را کنار گذاشته و نه در واقع تمایلی به ورود باکتری های جدید به دهانتان را دارید و باید بدانید که این موضوع در دستشویی چندان کار دشواری نیست؛ زیرا این مکان ها اغلب به صورت اتاق های گرم، مرطوب و بدون تهویه  و دارای شرایط فوق العاده ای برای رشد باکتری‌ها هستند. به علاوه مسواک ها نیز مرطوب و محیط مناسبی برای رشد میکروارگانیسم ها می باشند.

نحوه نگهداری مسواک بصورت صحیح

2) پوسیدگی

با فرسوده شدن فرچه سر مسواک، کار تمیز کردن دندان ها به درستی صورت نخواهد گرفت و متوقف می شود. این بدان معنا است که یک مسواک جدید دندان های شما را بسیار بهتر و مؤثرتر تمیز می کند.

قرار نیست مدت زمانی را که در روز برای مسواک زدن دندان‌هایتان اختصاص می‌دهید تلف کنید و مطمئناً دندان های پاکیزه‌ای می خواهید تا از رسوب پلاک ها که می تواند باعث بیماری لثه یا پوسیدگی دندان شود، جلوگیری کنید.

3) فرسودگی

باید آگاه باشید که مسواک فرسوده می تواند به لثه های شما آسیب برساند. همان طور که فرچه پلاستیکی فرسوده می شود، صافی گنبدی شکل مسواک که از لثه و مینای دندان در برابر سایندگی بیش از حد محافظت می کند، نیز از بین می رود. یک مسواک جدید این مشکل را حل کرده و همه چیز را تمیز، مؤثر و ملایم نگه میدارد.

مسواک آبی و بنفش در جامسواکی

چگونه به یاد بسپارید که هر 3 ماه یکبار مسواک خود را تعویض نمایید

با در نظر گرفتن این سه نکته کلیدی، بدیهی است که باید مراقب وضعیت مسواک خود باشید و بهترین زمان تعویض مسواک خود را بدانید. اگر فرچه مسواک فرسوده به نظر می رسد، مسواک را باید دور انداخت، اما شما می توانید با حفظ عادت به جایگزین کردن مسواک در دوره‌های حداقل سه ماهه از نگرانی و بار ذهنی خود بکاهید.

یک برنامه اعلان روی تلفن هوشمند خود تنظیم کنید یا در دفتر برنامه‌ریزی خود یادداشت کنید تا مجبور به یادآوری انجام بررسی مسواک نباشید حتی لازم نیست دیگر به آن فکر کنید. همچنین می توانید با فروشنده آنلاین مورد اعتماد خود یک سفارش خودکار تنظیم کنید: آن مسواک بدون اینکه شما هیچ کاری انجام دهید، سر موقع به دست شما می رسد.

خواص نمک برای سلامت دندان