زمان مطالعه: 3 دقیقه

بهترین روش شیر دادن به نوزاد چیست؟

تغذیه با شیر نیاز اصلی هر نوزادی می باشد، به هر روشی که برای والدین امکان پذیر و مناسب تر است باید نیاز کودک خود را برآورده نمایند. انتخاب هریک از روش ها، در سرعت و روند رشد کودک تأثیر زیادی نخواهد داشت و کودک شما مراحل رشد خود را طی خواهد کرد. آنچه برای تغذیه کودک در طول چند هفته اول حائز اهمیت می باشد این موضوع است که هر دوی شما احساس آرامش و راحتی داشته باشید پس روشی که مناسب شما و کودکتان می باشد را انتخاب کنید و اجازه ندهید نظرات بقیه افراد بر شما غالب شود.

شیشه شیرخوری بی بی لند

چنانچه تصمیم دارید به نوزاد خود از سینه مادر شیر بدهید…

می دانید که شیر مادر حاوی همه مواد مغذی مورد نیاز کودک شما در شش ماه اول زندگی می باشد.
می توان از فواید تغذیه از سینه مادر به این مورد اشاره کرد که شیر همیشه به مقدار مورد نیاز، در دمای مناسب و بلافاصله در هر کجا که کودک نیاز خود را اعلام کند در دسترس است.
حتی اگر بیمار شوید، کودک شما به هیچ وجه از مواد مغذی و تغذیه ای موجود در شیر مادر محروم نخواهد ماند. در واقع، کودک شما آنتی بادی های ضروری و همچنین مواد مغذی را از شیر شما جذب می کند. شیر مادر مانند واکسن برای کودک عمل می کند و نوزاد را در برابر بسیاری از بیماری های حاد نظیر عفونت ها،التهاب ها، اسهال و آلرژی ها حتی در مراحل بعدی زندگی اش حفظ خواهد کرد.

انواع رنگ های شیر مادر : دلایل و اهمیت تنوع رنگی

شیردهی همچنین برای شما به عنوان یک مادر تجربه ای لذت بخش خواهد بود. جدای از مزایای مفید شیردهی از سینه مادر این روش باعث پیوند و ارتباط عمیق عاطفی میان  شما و کودکتان می شود، همچنین شیردهی برای جسم و روح مادر نیز آرامش ­بخش و مفید خواهد بود. به طور خلاصه، تغذیه با شیر مادر، بهترین گزینه برای شروع زندگی کودک خواهد بود و به همین دلیل، ما بخش کاملی را به این موضوع اختصاص داده ایم. در صورتی که مشکلاتی نظیر زخم شدن، فرورفتگی نوک پستان و … فرآیند شیردهی را برای شما سخت کرده است پیشنهاد ما استفاده از محافظ (رابط) سینه سیلیکونی بی بی لند است.

کودک در حال شیر خوردن از پستان مادر

چنانچه نمی توانید به نوزاد خود از سینه شیر بدهید…

از شیشه شیرها می توان برای تغذیه نوزاد به جای سینه مادر استفاده کرد و در واقع جایگزین مناسبی برای سینه مادر هستند. می توانید درون شیشه شیر، شیرمادر یا شیرخشک بریزید، جهت استفاده و جمع آوری شیرمادر پیشنهاد ما استفاده از شیردوش بی بی لند است که برای دوشیدن آسان و بدون درد شیر، در هر شرایطی که هستید طراحی شده تا کودک از مزایای شیر مادر در هرزمانی بهره مند شود .

شیرخشک های امروزی، تقریبا حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز کودک به جز آنتی بادی ها، هستند. لازم به ذکر است استفاده از شیشه شیر برای تغذیه نوزاد، مانع ایجاد ارتباط عمیق بین مادر و فرزند نخواهد شد. تغذیه با شیشه شیر، به پدر، پدربزرگ و مادربزرگ یا سایر مراقبان کودک شما اجازه می‌دهد تا به کودک شیر بدهند و در کنار کمک به مادر از این عمل لذت ببرند.

نحوه نگهداری شیر مادر